Image

Uitdaging

Het is aan ons om, vanaf de start tot het einde van de periode dat het preHistorisch dorp open is, het museum te vullen met bezoekers. Zo willen we met een bepaald campagnebudget – tegen zo laag mogelijke kosten – zoveel mogelijk tickets verkopen. Vanwege de looptijd van de vakanties in verschillende periodes is het van belang dat de campagnes worden ingezet op het juiste moment! 

Naast de ticketverkoop is groei in naamsbekendheid iets waar we veel mee bezig zijn voor preHistorisch dorp. En dat werpt zijn vruchten af; vanuit alle hoeken van het land stromen mensen toe om het openluchtmuseum te ervaren. Bovendien hebben we wegens succes campagnes uitgebreid richting België!

Image

Oplossing

Om de jaarlijkse campagnes goed in kaart te brengen zorgen we ervoor dat we aan het begin van elk jaar starten met een duidelijke planning en performance strategie. Dit zorgt ervoor dat het voor elke partij duidelijk is wanneer de grote evenementen zijn en wat daarvoor nodig is.

Ter illustratie: voor de online bekendheid werken we met Facebook en Instagram campagnes. Er ontstaat vaak veel interactie op deze platforms, wat vaak positief is en leidt tot een natuurlijke vorm van naamsbekendheid. 

Typisch voor deze samenwerking is de vertrouwensband die is ontstaan tussen ons en preHistorisch dorp. Na drie jaar samenwerking kunnen we goed inschatten wat zij belangrijk vinden en weten ze waar wij toe in staat zijn. Kortom: Zij bedenken wat ze willen, wij zetten onze krachten in.

Image

Resultaat

We zijn tevreden over de samenwerking en erg positief over de resultaten van de afgelopen jaren. Door de jaren heen zien we dat online ticketverkoop een extreem groot aandeel heeft gekregen. Dankzij de intensieve samenwerking met preHistorisch dorp worden we met de jaren steeds efficiënter in afstemming. Dit allemaal op basis van wederzijds vertrouwen, waar we ontzettend trots op zijn!

Bij het preHistorisch Dorp zochten we naar een nieuwe aanpak: data-driven online marketing. Die vonden we bij Yellowhawk. Via een gebruiksvriendelijk dashboard biedt Yellowhawk ons inzicht in de ontwikkelingen van paid campagnes die zij beheren, maar ook andere statistieken. Het allerbeste: ze staan niet stil. Ze blijven ons bestoken met vragen, tips en manieren om de online marketing naar een hoger level te tillen.

Marjan Vossen

Marketeer preHistorisch dorp

Het verhaal van Marjan

GERELATEERDE CASES

Hoe ziet een
samenwerking
eruit?

Betrokken. Resultaatgericht. Ambitieus. Samenwerken met de performance marketeers van Yellowhawk betekend in feite dat je er collega’s bij krijgt. Dit is wat je concreet kan verwachten;

GET HOOKED

Onze aanpak

Heldere en concrete groei-prognoses.

Een vast moment om de resultaten te bespreken met elkaar.

We geven proactief aan waar er ruimte is voor verbetering, zowel op campagne-niveau als qua budget-besteding.

We nemen je als opdrachtgever mee in het inhoudelijke proces.