Heldere en concrete groei-prognoses.
Huisdieren.nl is “HOOKED”
Het platform Huisdieren.nl verzamelt allerlei nuttige dingen voor en over huisdieren. Je kunt hier namelijk terecht voor een uitgebreid aanbod aan producten voor honden, katten en knaagdieren.
Toen wij ruim een jaar geleden aan het roer werden gezet van dit platform, was Huisdieren.nl nog een volledig nieuw initiatief. Deze unieke situatie werd daarom een erg interessante uitdaging voor ons!

Uitdaging
Ondanks het gebrek aan historische data om een campagne op te baseren, begonnen we met goede moed aan dit project. Het werd een grote uitdaging om Huisdieren.nl zo op te schalen dat de ROAS (Return On Advertising Spend) gezond bleef en in de juiste verhouding bleef groeien.
Naast dat dit bedrijf helemaal from scratch begon, was het prijswisselende assortiment van Huisdieren.nl een andere uitdaging waar we mee aan de slag konden. Zo lag de klantloyaliteit van de website laag, omdat de markt voor bepaalde producten van de webshop erg groot is. Deze dingen maakten dat het tijd was voor een doordachte, bewuste aanpak.

Oplossing
Onze unieke aanpak zorgt ervoor dat er volop groeimogelijkheden zijn voor Huisdieren.nl. Het spendlevel model speelt hierin de hoofdrol. In dit model wordt er als het ware altijd naar een “level” in de toekomst gekeken, waar het bedrijf naartoe kan groeien. Op deze manier geven we precies aan hoeveel wij nodig hebben voor een bepaalde omzetgroei.
De potentie van een aantal single, unieke producten van Huisdieren.nl wordt bijvoorbeeld extra benadrukt. Zo wordt het prijswisselende assortiment gebruikt in haar kracht. Een voorbeeld hiervan is de Auto Dog Brush. Dit is een sterke creatie van het bedrijf in een wat hogere prijsklasse, die extra wordt uitgelicht door bijvoorbeeld een instructievideo.

Resultaat
Meerdere marketingkanalen blijken na lancering succesvol. De bezoekerscijfers van het platform zijn gigantisch opgelopen in een jaar tijd!
Wat wij als Yellowhawk ook zien als een positief resultaat is de intensieve samenwerking met Huisdieren.nl. Het strategisch mee kunnen denken, met maat op maat omzetgroei als resultaat. Een risicovol maar goed uitgedacht plan van Yellowhawk heeft geresulteerd in een goedlopend Huisdieren.nl.
“Het blijft kijken naar waar je kansen liggen. Wat zien we gebeuren? Wat kan er beter?” – Tim Das, Performance Marketeer Yellowhawk
Hoe ziet een
samenwerking
eruit?
Betrokken. Resultaatgericht. Ambitieus. Samenwerken met de performance marketeers van Yellowhawk betekend in feite dat je er collega’s bij krijgt. Dit is wat je concreet kan verwachten;
Een vast moment om de resultaten te bespreken met elkaar.
We geven proactief aan waar er ruimte is voor verbetering, zowel op campagne-niveau als qua budget-besteding.
We nemen je als opdrachtgever mee in het inhoudelijke proces.