Image

25% jaarlijkse stijging in ticketverkopen

Aandacht voor Nederlandse designers

Een sterke samenwerking op creatief gebied

Uitdaging

Al vanaf 2018 zijn wij verantwoordelijk voor de activatiecampagnes van dit grote event. De vraag is elk jaar weer: Hoe kunnen we over de grens van het vorige jaar heen met de ticketverkoop? Het is aan ons om DDW elk jaar weer onder de aandacht te brengen bij nieuwe potentiële bezoekers.

Voor oktober 2021 was er sprake van een extra uitdaging. Vanwege Covid-19 is het event in 2020 in een online variant gegoten. Dit betekent dat de data van dat jaar voor ons geen optie was om op te bouwen.

Ook heeft de pandemie een heleboel ethische kwesties aangewakkerd. Allereerst, hoe kijkt men aan tegen een nieuw event? En komt men nog vanuit het buitenland? Kortom, er zijn genoeg externe factoren bijgekomen waar rekening mee gehouden moet worden.

Image

Oplossing

De DDW campagnestrategie is opgebouwd volgens het ‘see, think, do, care’ model. In elke fase benaderen we verschillende doelgroepen met een aansprekende en relevante boodschap. Per fase wordt er een duidelijke boodschap bedacht en vervolgens wordt er bepaald welke online kanalen daar het beste op aansluiten. Daarnaast worden de verschillende fases ook meetbaar gemaakt en afgerekend op passende KPI’s (Key Performance Indicators). Dit wordt uiteraard allemaal gedaan met als einddoel om het aantal ticketverkopen te doen stijgen.

Gedurende de gehele campagne wordt Google Ads ingezet. De advertenties worden per fase aangepast, altijd met ticketverkoop als uitgangspunt. Met elkaar blijven we verbeteren, leren van bezoekers, data analyseren, inzichten verzamelen, nieuwe uitingen bepalen, deze meetbaar maken en weer opnieuw testen. Tot op de laatste dag blijven we optimaliseren en A/B testen uitvoeren.

Image

Resultaat

Onze campagnes blijken steeds weer te interesseren, informeren en sterk te converteren.

We gaan steeds weer heel gericht te werk en betrekken de Dutch Design Foundation tot in detail. Tot in het coronajaar was er sprake van een jaarlijkse stijging van 25% in online ticketverkopen en een europese stijging van 35% jaar op jaar.

Tot slot komen we komen er steeds beter achter wat voor creatie werkt op welk platform. Hoelang? Waar? Welke designers? Jaar op jaar leren ook wij, waardoor we de campagne kunnen blijven verbeteren.

GERELATEERDE CASES

Hoe ziet een
samenwerking
eruit?

Betrokken. Resultaatgericht. Ambitieus. Samenwerken met de performance marketeers van Yellowhawk betekend in feite dat je er collega’s bij krijgt. Dit is wat je concreet kan verwachten;

GET HOOKED

Onze aanpak

Heldere en concrete groei-prognoses.

Een vast moment om de resultaten te bespreken met elkaar.

We geven proactief aan waar er ruimte is voor verbetering, zowel op campagne-niveau als qua budget-besteding.

We nemen je als opdrachtgever mee in het inhoudelijke proces.