De eerste maand van onze samenwerking draaide ik al 25% meer omzet met maar 50% van het advertentiebudget

Wat zijn de activiteiten van Luspada en wat was de vraag aan Yellowhawk?

Luspada verkoopt pedicuremotoren en behandelstoelen internationaal via een aantal webwinkels. De klanten zijn particulieren, kleine zelfstandigen en professionele salons.

Ik begon hier in 2009 mee omdat ik ontdekte dat pedicuremotoren uit Azië veel goedkoper waren dan de apparaten die werden aangeboden in Nederland. De eerste webwinkel, op basis van dropshipping, bleef ook tijdens mijn studie groeien. Na mijn afstuderen in 2017 besloot ik me hier fulltime op te richten. Inmiddels heb ik voor meerdere Europese landen aparte webwinkels.

Sinds de start van het bedrijf maakte ik gebruik van Google Ads. Het probleem was dat er zoveel tegenstrijdige tips en strategieën waren, dat het veel geld zou kosten om deze stuk voor stuk te testen. Ik zocht een partij die al deze experimenten al gedraaid had en mij direct aan meer relevante bezoekers kon helpen. De aanvankelijke vraag aan Yellowhawk was of zij een hoger rendement uit mijn campagnes konden halen.

Waarom koos je voor Yellowhawk?

Via-via kwam ik Yellowhawk op het spoor. Dankzij die mond-tot-mondreclame had Yellowhawk al een streepje voor en na een ontmoeting met Sjors Bours wist ik dat het goed zat. Wat me aansprak, was de aanpak die Yellowhawk voorstelde: niet handmatig allerlei dingen instellen, maar vertrouwen op de schat aan informatie die Google al van zijn gebruikers heeft.

Bij de keuze voor een online marketingbureau komt natuurlijk ook een stukje gevoel kijken. Dit zat hem in communiceren op hetzelfde niveau, zeker zijn van je zaak en een duidelijk verhaal hebben.

Wat was de aanpak en waarom werd juist hiervoor gekozen?

We begonnen met het optimaliseren van mijn bestaande online marketing campagnes. In samenspraak veranderde Yellowhawk de biedstructuur van mijn campagnes en werden Google Shopping-campagnes opgezet. Dat nieuwe advertentiekanaal vroeg ook weer om optimaliseren en uitbouwen. Yellowhawk pakte eerst onze Nederlandse site aan, daarna de Duitse en daarna de Engelse.

Yellowhawk stuurt vooral op het rendement; de return on ad spend (ROAS). Als het te duur wordt om een koper aan te trekken, gaan we specifieker targeten. Groeit de winstmarge, dan kunnen we een bredere markt aanspreken.

Wat heeft deze aanpak opgeleverd?

Aan het begin durfden we nog geen concrete doelen te stellen. Ik hoopte simpelweg op een merkbare groei; een teken dat ik de juiste keuze had gemaakt door Yellowhawk in te huren. De eerste maand van onze samenwerking draaide ik al 25% meer omzet op maar 50% van het oorspronkelijke advertentiebudget.

De samenwerking met Yellowhawk heeft vooral rust opgeleverd. Ik hoef me niet langer zorgen te maken dat Luspada harder zou kunnen groeien door beter te adverteren.

“Mijn verwachtingen werden ruimschoots overtroffen. Ik dacht meteen: had ik dit maar eerder gedaan!”

Wat zijn je toekomstplannen?

Ik maak meestal een plan voor een jaar. Het einddoel is een soort Coolblue van de B2B-beautymarkt worden, maar daar heb ik een meerjarenplan voor. We werken nu nog met verschillende webwinkels onder unieke namen, maar op een gegeven moment wil ik die onder één naam onderbrengen.

Yellowhawk lijkt me hier een goede partner voor. Voor elke webwinkel die ik open, kan Yellowhawk meteen aan de slag met performance marketing. Het doel voor dit jaar is om, verdeeld over alle webshops, één miljoen aan omzet aan te tikken.

Waarom zou je Yellowhawk aanraden?

Er zijn veel merken die nog niet online adverteren. Daardoor laten ze veel geld liggen. En als ze het al doen, kan het altijd beter. Een bureau daarvoor inhuren is verstandig omdat je zo tijd en geld bespaart.

Specifiek raad ik Yellowhawk aan vanwege de goede resultaten die ze neerzetten. Yellowhawk denkt mee en stelt daarbij mijn belang voorop. Er zijn bedrijven of freelancers die vooral aan hun eigen portemonnee denken, maar bij Yellowhawk is dat niet zo. Ze zijn eerlijk en ik kan hen vertrouwen.

  • Actief in B2B of B2C E-commerce en ook behoefte aan méér online resultaat? We helpen je graag!
    Neem contact op