Grip op jouw online marketing investering: ons Spendlevel model

KENNIS

Als Yellowhawk pakken we het net even anders aan. We spelen vanaf het begin in op groei met behulp van ons eigen spendlevel model – dit maakt ons uniek binnen de bureauwereld. Nieuwsgierig geworden? 

Hoe het werkt

De kosten die je aan ons betaalt bestaan vanaf de start uit een vast maandelijks bedrag. Deze kosten worden bepaald op basis van jouw bedrijfsmodel, jouw groeiambitie, de hoeveelheid advertentiekanalen waarop je wilt adverteren en de maandelijkse advertentie-spend die je eraan uit wil geven. 

Afhankelijk van je huidige situatie en je online ambitie stellen we een groeiplan op met diverse ‘spend-levels’ en de daarbij behorende doelen. Op deze manier wordt er inzichtelijk gemaakt welke mate van groei er mogelijk is bij verschillende investeringen. Als opdrachtgever krijg je dus volledige transparantie hoe we de komende 6 maanden resultaat gaan opschalen, met een voor jou rendabele kosten/opbrengst verhouding. Na de livegang van de online-campagnes zoeken we binnen deze kaders de potentie op voor jouw bedrijf!

Doelstelling // resultaat

Van tevoren bepalen we dus een doelstelling. Met het spendlevel model kijken we vervolgens wat per periode bereikt kan worden vanuit de potentie. Als jij binnen een half jaar wil verdubbelen in resultaat, hangt hier uiteraard een ander maandelijks bedrag aan vast dan wanneer je datzelfde doel wil realiseren in drie jaar. 

Een onderscheidende aanpak // het Spendlevel model 

Wat we beloven willen we waarmaken. We gaan eerst aan de slag met het eerste spendlevel op basis van een groeiplan. Wanneer we het eerste spendlevel hebben behaald, zijn we meestal een aantal maanden verder. Dit betekent resultaten waarmaken en investeren als bureau voordat je daar direct meer uren voor rekent. Wanneer we het spendlevel behaald hebben rekenen we onszelf een extra fee.

Het model werkt twee kanten op. Het doel is in eerste instantie opschalen, maar mocht het resultaat om wat voor reden dan ook teruglopen dan beweegt de fee daarin mee. Bijvoorbeeld voor merken met een seizoensgebonden productassortiment.

De doelen die we willen behalen met de organisaties waarmee we samenwerken zijn altijd groei-gedreven en hebben altijd als uitkomst dat er meer advertentiebudget gespendeerd wordt. Het is immers alleen verantwoord om meer budget te investeren als de resultaten daar naar zijn. Om verder te groeien en de campagnes en budgetten gecontroleerd in te zetten groeien wij daarom mee in de fee. 

Met ons Spendlevel model..

  • Sluiten we aan op elke groeiambitie
  • Opereren we vanuit hetzelfde belang
  • Hebben we een tool als sturingsmiddel, prognose en afrekenmodel 
  • Hebben we een transparante, flexibele, schaalbare en effectieve manier om te groeien voor iedere organisatie

GERELATEERDE BERICHTEN

KENNIS
Grip op jouw online marketing investering: ons Spendlevel model
Als Yellowhawk pakken we het net even anders aan. We spelen vanaf het begin in…
KENNIS
Een schaalbaar business model
Schaalbaarheid Wanneer opdrachtgevers bij ons komen met een marketingvraagstuk kan het zo zijn dat het…
KENNIS
Merken met een sterke groeiambitie
Waar we als Yellowhawk echt enthousiast van worden zijn opdrachtgevers met een sterke groeiambitie. Wanneer…
KENNIS
Is marketing een cruciaal onderdeel van jouw succes?
Elke organisatie kijkt weer anders naar marketing en wat het dient op te leveren. Een…
KENNIS
Organisaties die geloven in online
Bedrijven en organisaties die zien wat de online wereld voor mogelijkheden biedt: dat is voor…
KENNIS
Wat is performance marketing?
Als experts in performance marketing krijgen we geregeld de vraag wat performance marketing nu eigenlijk…
1 / 9