Online marketing investering met ons Spend-level model

KENNIS

Als Yellowhawk pakken we het net even anders aan. We spelen vanaf het begin in op groei met behulp van ons eigen spend-level model – dit maakt ons uniek binnen de bureauwereld. Zo weet je zeker dat jouw online marketing investering het waard is. Nieuwsgierig geworden? 

Hoe het werkt

De kosten die je aan ons betaalt bestaan vanaf de start uit een vast maandelijks bedrag. Deze kosten worden bepaald op basis van jouw bedrijfsmodel, jouw groeiambitie, de hoeveelheid advertentiekanalen waarop je wilt adverteren en de maandelijkse advertentie-spend die je eraan uit wil geven. Het is op deze manier een weloverwogen online marketing investering.

Afhankelijk van je huidige situatie en je online ambitie stellen we een groeiplan op met diverse ‘spend-levels’ en de daarbij behorende doelen. Op deze manier wordt er inzichtelijk gemaakt welke mate van groei er mogelijk is bij verschillende online marketing investeringen. Als opdrachtgever krijg je dus volledige transparantie hoe we de komende 6 maanden resultaat gaan opschalen, met een voor jou rendabele kosten/opbrengsten verhouding. Na de livegang van de online-campagnes zoeken we binnen deze kaders de potentie op voor jouw bedrijf!

Doelstelling // resultaat van jouw online marketing investering

Van tevoren bepalen we dus een doelstelling. Met het spend-level model kijken we vervolgens wat er per periode bereikt kan worden op basis van de potentie. Als jij binnen een half jaar wilt verdubbelen in resultaat, hangt hier uiteraard een ander maandelijks bedrag aan vast dan wanneer je datzelfde doel wilt realiseren in drie jaar. 

Een onderscheidende aanpak van jouw online marketing investering

Wat we beloven willen we waarmaken. We gaan aan de slag met het eerste spend-level op basis van een groeiplan. Wanneer we het eerste spend-level hebben behaald, zijn we meestal een aantal maanden verder. Dit betekent resultaten waarmaken en investeren als bureau voordat je daar direct meer uren voor rekent. Wanneer we het spend-level behaald hebben rekenen we onszelf een extra fee.

Het model werkt twee kanten op. Het doel is in eerste instantie opschalen, maar mocht het resultaat om wat voor reden dan ook teruglopen dan beweegt de fee daarin mee. Bijvoorbeeld voor merken met een seizoensgebonden productassortiment.

De doelen die we willen behalen met de organisaties waarmee we samenwerken zijn altijd groei-gedreven en hebben altijd als uitkomst dat er meer advertentiebudget gespendeerd wordt. Het is immers alleen verantwoord om meer budget te investeren als de resultaten daar naar zijn. Om verder te groeien en de campagnes en budgetten gecontroleerd in te zetten groeien wij daarom mee in de fee. 

Met ons Spend-level model..

  • Sluiten we aan op elke groeiambitie
  • Opereren we vanuit hetzelfde belang
  • Hebben we een tool als sturingsmiddel, prognose en afrekenmodel 
  • Hebben we een transparante, flexibele, schaalbare en effectieve manier om te groeien voor iedere organisatie

GERELATEERDE BERICHTEN

KENNIS
Wat is een ROAS?
Een ROAS betekent Return On Ad(vertisement) Spend. Het kan de effectiviteit van jouw campagne bepalen…
KENNIS
De betekenis en waarde van marketing automation
We geven het eerlijk toe, marketing automation klinkt wat abstract. Toch is het té belangrijk…
KENNIS
De betekenis van co-creatie
Co-creatie: je lost een vraagstuk op, samen met jouw consumenten. Je laat hen meedenken aan…
KENNIS
See, Think, Do, Care: kort en bondig hoe het zit
Het See, Think, Do, Care model brengt de klantreis in beeld. Dit model werkt als…
KENNIS
LinkedIn advertising: insights van onze performance marketeer Bob
Bob en Tim hebben je eerder al het een ander verteld over leadgeneratie. Bob vertelt…
KENNIS
De leadgeneratie strategie van onze performance marketeers
Bij Yellowhawk werken we vooral voor twee type klanten: e-commerce en leadgedreven. E-commerce draait vooral…
KENNIS
Keyword match types
Google Generic Search bestaat uit Keyword match types. Het is een hele mond vol, maar…
KENNIS
Always-on marketing: een constante flow van leads
Het principe In de wereld van campagnes wordt er constant geëxperimenteerd met verschillende manieren van…
KENNIS
Wat is Performance Max?
Machine learning als basis Performance Max, de nieuwste toevoeging aan Google Ads, laat ons kennismaken…
KENNIS
Tone of Voice: het begint bij de basis
De juiste Tone of Voice bepalen voor jouw bedrijf, dat is wat je wilt. Als…
KENNIS
Meer leads genereren: deze 6 dingen moet je weten
De droom van elke startende ondernemer is genoeg verkeer naar een webshop krijgen. Hoe mooi…
KENNIS
Online marketing investering met ons Spend-level model
Als Yellowhawk pakken we het net even anders aan. We spelen vanaf het begin in…
KENNIS
Een schaalbaar business model
Wat is een schaalbaar business model? Wanneer opdrachtgevers bij ons komen met een marketingvraagstuk kan…
KENNIS
Merken met een sterke groeiambitie
Waar we als Yellowhawk echt enthousiast van worden zijn opdrachtgevers met een sterke groeiambitie. Wanneer…
KENNIS
Is marketing een cruciaal onderdeel van jouw succes?
Elke organisatie kijkt weer anders naar marketing en wat het dient op te leveren. Een…
KENNIS
Organisaties die geloven in online
Bedrijven en organisaties die zien wat de online wereld voor mogelijkheden biedt: dat is voor…
KENNIS
Wat is performance marketing?
Als experts in performance marketing krijgen we geregeld de vraag: “Wat is de betekenis van…
1 / 9