Online marketing investering met ons Spend-level model
Als Yellowhawk pakken we het net even anders aan. We spelen vanaf het begin in op groei met behulp van ons eigen spend-level model – dit maakt ons uniek binnen de bureauwereld. Zo weet je zeker dat jouw online marketing investering het waard is. Nieuwsgierig geworden?
Hoe het werkt
De kosten die je aan ons betaalt bestaan vanaf de start uit een vast maandelijks bedrag. Deze kosten worden bepaald op basis van jouw bedrijfsmodel, jouw groeiambitie, de hoeveelheid advertentiekanalen waarop je wilt adverteren en de maandelijkse advertentie-spend die je eraan uit wil geven. Het is op deze manier een weloverwogen online marketing investering.
Afhankelijk van je huidige situatie en je online ambitie stellen we een groeiplan op met diverse ‘spend-levels’ en de daarbij behorende doelen. Op deze manier wordt er inzichtelijk gemaakt welke mate van groei er mogelijk is bij verschillende online marketing investeringen. Als opdrachtgever krijg je dus volledige transparantie hoe we de komende 6 maanden resultaat gaan opschalen, met een voor jou rendabele kosten/opbrengsten verhouding. Na de livegang van de online-campagnes zoeken we binnen deze kaders de potentie op voor jouw bedrijf!

Doelstelling // resultaat van jouw online marketing investering
Van tevoren bepalen we dus een doelstelling. Met het spend-level model kijken we vervolgens wat er per periode bereikt kan worden op basis van de potentie. Als jij binnen een half jaar wilt verdubbelen in resultaat, hangt hier uiteraard een ander maandelijks bedrag aan vast dan wanneer je datzelfde doel wilt realiseren in drie jaar.

Een onderscheidende aanpak van jouw online marketing investering
Wat we beloven willen we waarmaken. We gaan aan de slag met het eerste spend-level op basis van een groeiplan. Wanneer we het eerste spend-level hebben behaald, zijn we meestal een aantal maanden verder. Dit betekent resultaten waarmaken en investeren als bureau voordat je daar direct meer uren voor rekent. Wanneer we het spend-level behaald hebben rekenen we onszelf een extra fee.
Het model werkt twee kanten op. Het doel is in eerste instantie opschalen, maar mocht het resultaat om wat voor reden dan ook teruglopen dan beweegt de fee daarin mee. Bijvoorbeeld voor merken met een seizoensgebonden productassortiment.
De doelen die we willen behalen met de organisaties waarmee we samenwerken zijn altijd groei-gedreven en hebben altijd als uitkomst dat er meer advertentiebudget gespendeerd wordt. Het is immers alleen verantwoord om meer budget te investeren als de resultaten daar naar zijn. Om verder te groeien en de campagnes en budgetten gecontroleerd in te zetten groeien wij daarom mee in de fee.
Met ons Spend-level model..
- Sluiten we aan op elke groeiambitie
- Opereren we vanuit hetzelfde belang
- Hebben we een tool als sturingsmiddel, prognose en afrekenmodel
- Hebben we een transparante, flexibele, schaalbare en effectieve manier om te groeien voor iedere organisatie
