Een schaalbaar business model

KENNIS

Wat is een schaalbaar business model?

Wanneer opdrachtgevers bij ons komen met een marketingvraagstuk kan het zo zijn dat het model van de organisatie hier niet direct op aansluit. In het verleden namen wij elk marketingvraagstuk zomaar aan, zoals het promoten van algemene ‘naamsbekendheid’ advertenties. 

Naarmate de tijd vorderde kwamen we erachter dat Performance Marketing extreem goed aansluit bij organisaties die een schaalbaar bedrijfsmodel hebben. Met een schaalbaar business model bedoelen we dat Performance Marketing altijd in relatie staat met het bedrijfsresultaat, en andersom. 

Yellowhawk schaalbaar business model

De missie

We werken veelal met e-commerce en leadgeneratie organisaties, omdat we bij hen tot in detail meetbaar kunnen maken wat we onderaan de streep aan resultaat genereren. Het resultaat heeft een één op één relatie met de groei van een organisatie. Zo hebben we al veel organisaties in de start-up fase geholpen om überhaupt een platform te lanceren. Daarnaast hebben we organisaties geholpen met het verder uitbouwen van resultaat binnen Nederland. Tot slot hebben we, voor organisaties die in Nederland al voldoende marktaandeel hebben gerealiseerd, geholpen met expansie naar het buitenland! 

Deze groei sluit volledig aan bij ons spendlevel model. Als een organisatie een groeiambitie heeft en de mogelijkheid heeft om snel te schalen staan bij ons alle lichten op groen. We weten dan precies hoe we dit kunnen gaan realiseren met performance marketing en gebruiken een schaalbaar business model.

GERELATEERDE BERICHTEN

KENNIS
De betekenis van co-creatie
Co-creatie: je lost een vraagstuk op, samen met jouw consumenten. Je laat hen meedenken aan…
KENNIS
See, Think, Do, Care: kort en bondig hoe het zit
Het See, Think, Do, Care model brengt de klantreis in beeld. Dit model werkt als…
KENNIS
LinkedIn advertising: insights van onze performance marketeer Bob
Bob en Tim hebben je eerder al het een ander verteld over leadgeneratie. Bob vertelt…
KENNIS
De leadgeneratie strategie van onze performance marketeers
Bij Yellowhawk werken we vooral voor twee type klanten: e-commerce en leadgedreven. E-commerce draait vooral…
KENNIS
Keyword match types
Google Generic Search bestaat uit Keyword match types. Het is een hele mond vol, maar…
KENNIS
Always-on marketing: een constante flow van leads
Het principe In de wereld van campagnes wordt er constant geëxperimenteerd met verschillende manieren van…
KENNIS
Wat is Performance Max?
Machine learning als basis Performance Max, de nieuwste toevoeging aan Google Ads, laat ons kennismaken…
KENNIS
Tone of Voice: het begint bij de basis
De juiste Tone of Voice bepalen voor jouw bedrijf, dat is wat je wilt. Als…
KENNIS
Meer leads genereren: deze 6 dingen moet je weten
De droom van elke startende ondernemer is genoeg verkeer naar een webshop krijgen. Hoe mooi…
KENNIS
Online marketing investering met ons Spend-level model
Als Yellowhawk pakken we het net even anders aan. We spelen vanaf het begin in…
KENNIS
Een schaalbaar business model
Wat is een schaalbaar business model? Wanneer opdrachtgevers bij ons komen met een marketingvraagstuk kan…
KENNIS
Merken met een sterke groeiambitie
Waar we als Yellowhawk echt enthousiast van worden zijn opdrachtgevers met een sterke groeiambitie. Wanneer…
KENNIS
Is marketing een cruciaal onderdeel van jouw succes?
Elke organisatie kijkt weer anders naar marketing en wat het dient op te leveren. Een…
KENNIS
Organisaties die geloven in online
Bedrijven en organisaties die zien wat de online wereld voor mogelijkheden biedt: dat is voor…
KENNIS
Wat is performance marketing?
Als experts in performance marketing krijgen we geregeld de vraag: “Wat is de betekenis van…
1 / 9