Meer leads genereren: deze 6 dingen moet je weten

KENNIS

De droom van elke startende ondernemer is genoeg verkeer naar een webshop krijgen. Hoe mooi jouw idee ook is; het moet aanslaan en uiteindelijk anderen kunnen verleiden. Je wilt zichtbaar zijn – en het liefst websitebezoekers trekken die van waarde zijn. Hoe kun je meer leads genereren?

Een lead is kortgezegd een potentiële klant. Deze neemt nog niets daadwerkelijk van je af, maar heeft dus wel potentie. Je herkent dit door het feit dat de lead op je advertentie heeft geklikt, op je website is gekomen via een mail of een formulier heeft ingevuld. We geven je graag zes tips voor de leadgeneratie van jouw website!

  • Allereerst is het ontzettend belangrijk dat je weet wie jouw potentiële klanten zijn. Onderzoek jouw doelgroep en leer ze kennen! Weet waar ze (online) uithangen, wat ze leuk vinden en op welke momenten van de dag ze actief zijn. Om dit te structureren kun je een soort profiel opstellen voor deze persoon: de buyer persona.
Voorbeeld buyer persona om in te vullen voor jouw potentiële klant
  • Differentieer daarnaast in landingspagina per bezoeker. Wanneer iemand bijvoorbeeld een vrij specifieke vraag googelt, is het handig als diegene op een pagina komt waar de vraag wordt beantwoord (en niet zomaar de hoofdpagina). Kijk ook naar social media: zorg ervoor dat de link die je deelt, bijvoorbeeld naar een blog, goed verwijst naar de desbetreffende pagina op de website. 
  • Content, content en nog eens content. Om mensen aan te trekken maak je gebruik van een goede contentmarketingstrategie. Denk bijvoorbeeld aan blogs op jouw website over onderwerpen die gerelateerd zijn aan jouw product/dienst, aan infographics over je werkwijze, sterke video’s (bijvoorbeeld een instructievideo) en cases. Mix met kanalen! Maak gebruik van SEO en SEA (adverteren in zoekmachines) zodat jouw content wordt gevonden.
  • Zet social advertising in op kanalen als Facebook, Instagram, Pinterest en Snapchat om pro-actief onder de aandacht te komen. Op deze manier speel je in op een latente behoefte. Zegt dat je niets? Je kunt het zien als een consument die wel een behoefte heeft, maar zich er niet bewust van is. Men weet in eerste instantie nog niet dat ze wel behoefte hebben aan – bijvoorbeeld – jouw product. Toch kunnen ze er via social advertising in aanraking mee komen, waardoor die behoefte steeds meer naar boven komt! 
  • Maak een conversiepad! Conversiewat? Genereer leads met gratis informatie. Op deze manier bied je als het ware een lead in ruil voor contactgegevens. Je kunt gratis informatie versturen wanneer iemand een e-mailadres achterlaat, een gratis proef aanbieden, iemand laten abonneren op een nieuwsbrief, een kortingscode laten ontvangen via een mailadres of een gratis eerste video-afspraak laten inplannen.
  • Tot slot: data is everything. Bekijk ook goed wanneer mensen de site verlaten. Wat slaat niet aan – en vooral, wat slaat wel aan? Hoe en met welke content leads komen mensen naar je website? Sla je leadgeneratie-data op en baseer er nieuwe keuzes op!

Hier blijft het niet bij. Denk erover na hoe je betere leads binnen blijft halen! Vernieuw je content, blijf onderzoek doen en blijf interessant.

GERELATEERDE BERICHTEN

KENNIS
3 opvallende advertentietypes
In de vorige blog hebben we het uitgebreid over de eerste indruk van een advertentie…
KENNIS
4 tips om te starten met social media recruitment
Naast traditionele manieren van recruitment wordt ook social media tegenwoordig veel gebruikt om mensen te…
KENNIS
De voordelen van Google for Jobs
Ongeveer 70% van de werkzoekenden begint in Google. Tegenwoordig is het zo dat er, in…
KENNIS
Augmented Reality in de marketingwereld
Augmented Reality gebruiken is al een aantal jaren helemaal hip en happening in de marketingwereld.…
KENNIS
3 handige KPI’s om jouw contentstrategie mee te beoordelen
We nemen je deze weken mee in de wereld van contentmarketing. Wat wij hebben laten…
KENNIS
Storytelling in je contentstrategie: een must?
Vanuit onszelf hebben we automatisch de drang om ons persoonlijke verhaal te vertellen wanneer ons…
KENNIS
Starten met contentmarketing: het Contentmarketing Framework
In de vorige blog hebben we je verteld waarom er alle reden toe is om…
KENNIS
Boost je webshop met automation tool Klavyio
Klavyio is een automation tool om gepersonaliseerde berichten te sturen naar de bezoekers van een…
KENNIS
Wat is een ROAS?
Een ROAS betekent Return On Ad(vertisement) Spend. Het kan de effectiviteit van jouw campagne bepalen…
KENNIS
De betekenis en waarde van marketing automation
We geven het eerlijk toe, marketing automation klinkt wat abstract. Toch is het té belangrijk…
KENNIS
De betekenis van co-creatie
Co-creatie: je lost een vraagstuk op, samen met jouw consumenten. Je laat hen meedenken aan…
KENNIS
See, Think, Do, Care: kort en bondig hoe het zit
Het See, Think, Do, Care model brengt de klantreis in beeld. Dit model werkt als…
KENNIS
LinkedIn advertising: insights van onze performance marketeer Bob
Bob en Tim hebben je eerder al het een ander verteld over leadgeneratie. Bob vertelt…
KENNIS
De leadgeneratie strategie van onze performance marketeers
Bij Yellowhawk werken we vooral voor twee type klanten: e-commerce en leadgedreven. E-commerce draait vooral…
KENNIS
Keyword match types
Google Generic Search bestaat uit Keyword match types. Het is een hele mond vol, maar…
KENNIS
Always-on marketing: een constante flow van leads
Het principe In de wereld van campagnes wordt er constant geëxperimenteerd met verschillende manieren van…
KENNIS
Wat is Performance Max?
Machine learning als basis Performance Max, de nieuwste toevoeging aan Google Ads, laat ons kennismaken…
KENNIS
Tone of Voice: het begint bij de basis
De juiste Tone of Voice bepalen voor jouw bedrijf, dat is wat je wilt. Als…
KENNIS
Meer leads genereren: deze 6 dingen moet je weten
De droom van elke startende ondernemer is genoeg verkeer naar een webshop krijgen. Hoe mooi…
KENNIS
Online marketing investering met ons Spend-level model
Als Yellowhawk pakken we het net even anders aan. We spelen vanaf het begin in…
KENNIS
Een schaalbaar business model
Wat is een schaalbaar business model? Wanneer opdrachtgevers bij ons komen met een marketingvraagstuk kan…
KENNIS
Merken met een sterke groeiambitie
Waar we als Yellowhawk echt enthousiast van worden zijn opdrachtgevers met een sterke groeiambitie. Wanneer…
KENNIS
Is marketing een cruciaal onderdeel van jouw succes?
Elke organisatie kijkt weer anders naar marketing en wat het dient op te leveren. Een…
KENNIS
Organisaties die geloven in online
Bedrijven en organisaties die zien wat de online wereld voor mogelijkheden biedt: dat is voor…
KENNIS
Wat is performance marketing?
Als experts in performance marketing krijgen we geregeld de vraag: “Wat is de betekenis van…
1 / 9