Is marketing een cruciaal onderdeel van jouw succes?

KENNIS

Elke organisatie kijkt weer anders naar marketing en wat het dient op te leveren. Een opdrachtgever bepaalt uiteraard ook zelf wanneer het voor hem/haar succesvol is. Maar te vaak zien wij dat er niet verder wordt gekeken dan de marketingcampagne zelf; dan het aantal kliks naar de website of aantal unieke bezoekers. Er wordt nog onvoldoende nagedacht over hoe marketing als succesfactor kan bijdragen aan de business.

Marketing als succesfactor. Hoe dan?

Wij willen ons aan het begin afvragen wanneer een investering succesvol is, want marketing ìs een investering. Bij onze opdrachtgevers moet marketingresultaat bij gaan dragen aan de toename van bedrijfsresultaat. We weten dat het verder kan gaan dan alleen die ene campagne. Bij veel e-commerce organisaties draait het bijvoorbeeld om toename van winstgevendheid of groei. Wanneer er nooit wordt teruggerekend naar wat een investering waard is geweest, maar het enkel wordt bekeken als een vorm van promotie, zit er nooit groei in je resultaat. Waar doe je het dan voor? 

De potentie van online marketing

Een mooi voorbeeld is onze aanpak bij 0800 Autolease. Deze organisatie is volledig in volume gegroeid (op basis van aantal mensen in dienst) door de focus op performance marketing. Je ziet aan dit soort organisaties dat zij anders naar marketing zijn gaan kijken en dat zij daadwerkelijk de waarde en potentie in gaan zien van online marketing. Het wordt voor deze bedrijven steeds duidelijker dat het een cruciaal onderdeel is van het succes van je business. Dat zijn de type opdrachtgevers die passen bij ons als bureau, daar kunnen we echt waarde toevoegen. 

Wij zijn fan van het meetbaar maken van marketing in bedrijfsresultaat. Kort na de start van ons bureau zijn we ons gaan focussen op e-commerce en leadgeneratie bedrijven, omdat je hier onderaan de streep ontzettend veel uit kan halen. Wij geloven dat marketing een “machine” is om jouw business te laten groeien!

Nu hoor ik je denken, maar dit is toch logisch?

Toch hebben veel organisaties moeite met het inzichtelijk maken van bepaalde zaken. Zij worstelen met de kwaliteit van hun leads, het meetbaar maken van het online effect en de impact op bijvoorbeeld sales. Door structureel contact te hebben met opdrachtgevers blijven wij graag op de hoogte van de effecten en groei binnen de organisatie. Wij willen marketing tot aan de laatste actie doormeten – zonder die gesprekken zal marketing als succesfactor nooit werken. Dat is de reden dat wij graag organisaties helpen waarbij marketing een cruciaal onderdeel is van de business, we willen namelijk écht bijdragen aan het toekomstige succes. 

GERELATEERDE BERICHTEN

KENNIS
3 opvallende advertentietypes
In de vorige blog hebben we het uitgebreid over de eerste indruk van een advertentie…
KENNIS
4 tips om te starten met social media recruitment
Naast traditionele manieren van recruitment wordt ook social media tegenwoordig veel gebruikt om mensen te…
KENNIS
De voordelen van Google for Jobs
Ongeveer 70% van de werkzoekenden begint in Google. Tegenwoordig is het zo dat er, in…
KENNIS
Augmented Reality in de marketingwereld
Augmented Reality gebruiken is al een aantal jaren helemaal hip en happening in de marketingwereld.…
KENNIS
3 handige KPI’s om jouw contentstrategie mee te beoordelen
We nemen je deze weken mee in de wereld van contentmarketing. Wat wij hebben laten…
KENNIS
Storytelling in je contentstrategie: een must?
Vanuit onszelf hebben we automatisch de drang om ons persoonlijke verhaal te vertellen wanneer ons…
KENNIS
Starten met contentmarketing: het Contentmarketing Framework
In de vorige blog hebben we je verteld waarom er alle reden toe is om…
KENNIS
Boost je webshop met automation tool Klavyio
Klavyio is een automation tool om gepersonaliseerde berichten te sturen naar de bezoekers van een…
KENNIS
Wat is een ROAS?
Een ROAS betekent Return On Ad(vertisement) Spend. Het kan de effectiviteit van jouw campagne bepalen…
KENNIS
De betekenis en waarde van marketing automation
We geven het eerlijk toe, marketing automation klinkt wat abstract. Toch is het té belangrijk…
KENNIS
De betekenis van co-creatie
Co-creatie: je lost een vraagstuk op, samen met jouw consumenten. Je laat hen meedenken aan…
KENNIS
See, Think, Do, Care: kort en bondig hoe het zit
Het See, Think, Do, Care model brengt de klantreis in beeld. Dit model werkt als…
KENNIS
LinkedIn advertising: insights van onze performance marketeer Bob
Bob en Tim hebben je eerder al het een ander verteld over leadgeneratie. Bob vertelt…
KENNIS
De leadgeneratie strategie van onze performance marketeers
Bij Yellowhawk werken we vooral voor twee type klanten: e-commerce en leadgedreven. E-commerce draait vooral…
KENNIS
Keyword match types
Google Generic Search bestaat uit Keyword match types. Het is een hele mond vol, maar…
KENNIS
Always-on marketing: een constante flow van leads
Het principe In de wereld van campagnes wordt er constant geëxperimenteerd met verschillende manieren van…
KENNIS
Wat is Performance Max?
Machine learning als basis Performance Max, de nieuwste toevoeging aan Google Ads, laat ons kennismaken…
KENNIS
Tone of Voice: het begint bij de basis
De juiste Tone of Voice bepalen voor jouw bedrijf, dat is wat je wilt. Als…
KENNIS
Meer leads genereren: deze 6 dingen moet je weten
De droom van elke startende ondernemer is genoeg verkeer naar een webshop krijgen. Hoe mooi…
KENNIS
Online marketing investering met ons Spend-level model
Als Yellowhawk pakken we het net even anders aan. We spelen vanaf het begin in…
KENNIS
Een schaalbaar business model
Wat is een schaalbaar business model? Wanneer opdrachtgevers bij ons komen met een marketingvraagstuk kan…
KENNIS
Merken met een sterke groeiambitie
Waar we als Yellowhawk echt enthousiast van worden zijn opdrachtgevers met een sterke groeiambitie. Wanneer…
KENNIS
Is marketing een cruciaal onderdeel van jouw succes?
Elke organisatie kijkt weer anders naar marketing en wat het dient op te leveren. Een…
KENNIS
Organisaties die geloven in online
Bedrijven en organisaties die zien wat de online wereld voor mogelijkheden biedt: dat is voor…
KENNIS
Wat is performance marketing?
Als experts in performance marketing krijgen we geregeld de vraag: “Wat is de betekenis van…
1 / 9