Is marketing een cruciaal onderdeel van jouw succes?
Elke organisatie kijkt weer anders naar marketing en wat het dient op te leveren. Een opdrachtgever bepaalt uiteraard ook zelf wanneer het voor hem/haar succesvol is. Maar te vaak zien wij dat er niet verder wordt gekeken dan de marketingcampagne zelf; dan het aantal kliks naar de website of aantal unieke bezoekers. Er wordt nog onvoldoende nagedacht over hoe marketing als succesfactor kan bijdragen aan de business.
Marketing als succesfactor. Hoe dan?
Wij willen ons aan het begin afvragen wanneer een investering succesvol is, want marketing ìs een investering. Bij onze opdrachtgevers moet marketingresultaat bij gaan dragen aan de toename van bedrijfsresultaat. We weten dat het verder kan gaan dan alleen die ene campagne. Bij veel e-commerce organisaties draait het bijvoorbeeld om toename van winstgevendheid of groei. Wanneer er nooit wordt teruggerekend naar wat een investering waard is geweest, maar het enkel wordt bekeken als een vorm van promotie, zit er nooit groei in je resultaat. Waar doe je het dan voor?

De potentie van online marketing
Een mooi voorbeeld is onze aanpak bij 0800 Autolease. Deze organisatie is volledig in volume gegroeid (op basis van aantal mensen in dienst) door de focus op performance marketing. Je ziet aan dit soort organisaties dat zij anders naar marketing zijn gaan kijken en dat zij daadwerkelijk de waarde en potentie in gaan zien van online marketing. Het wordt voor deze bedrijven steeds duidelijker dat het een cruciaal onderdeel is van het succes van je business. Dat zijn de type opdrachtgevers die passen bij ons als bureau, daar kunnen we echt waarde toevoegen.
Wij zijn fan van het meetbaar maken van marketing in bedrijfsresultaat. Kort na de start van ons bureau zijn we ons gaan focussen op e-commerce en leadgeneratie bedrijven, omdat je hier onderaan de streep ontzettend veel uit kan halen. Wij geloven dat marketing een “machine” is om jouw business te laten groeien!
Nu hoor ik je denken, maar dit is toch logisch?
Toch hebben veel organisaties moeite met het inzichtelijk maken van bepaalde zaken. Zij worstelen met de kwaliteit van hun leads, het meetbaar maken van het online effect en de impact op bijvoorbeeld sales. Door structureel contact te hebben met opdrachtgevers blijven wij graag op de hoogte van de effecten en groei binnen de organisatie. Wij willen marketing tot aan de laatste actie doormeten – zonder die gesprekken zal marketing als succesfactor nooit werken. Dat is de reden dat wij graag organisaties helpen waarbij marketing een cruciaal onderdeel is van de business, we willen namelijk écht bijdragen aan het toekomstige succes.