De voordelen van Google for Jobs

KENNIS, TIPS

Ongeveer 70% van de werkzoekenden begint in Google. Tegenwoordig is het zo dat er, in plaats van een lijst met zoekresultaten, een door Google samengesteld overzicht tevoorschijn komt met vacatures: Google for Jobs. Met behulp van Google for Jobs kun je de weergave van beschikbare vacatures optimaliseren door te filteren op verschillende eigenschappen. Op deze manier kun je zoeken op de meest relevante banen!

De vacaturebank verschijnt boven organische zoekresultaten wanneer er vacature gerelateerde zoektermen worden gebruikt. Google heeft bovendien een heleboel data beschikbaar om de vacatures zo goed mogelijk op jou aan te sluiten. Denk aan eigenschappen als woonplaats, maar ook voorkeur voor aantal werkuren en sector.

Jouw vacatures zichtbaar dankzij Google for Jobs

Ook voor werkgevers brengt de tool veel voordelen met zich mee. Vacatures op eigen website werden eerder minder snel gevonden, omdat grotere vacaturesites vaak bovenaan de zoekresultaten kwamen (dankzij zoekmachine optimalisaties). Dankzij Google for Jobs hebben de kleinere bedrijven ook de kans om gewoon op basis van hun eigen pagina’s reacties te krijgen op hun vacatures.

Belangrijk: wil jij gebruikmaken van Google for Jobs? Denk dan wel aan de volgende dingen op jouw website.

Ten eerste, maak gebruik van structured data en zorg dat dit op orde is. Een tool die je hiervoor kunt gebruiken is schema.org. Zorg er bovendien voor dat Google jouw website kan indexeren.

Ook moet je zorgen voor een duidelijke plaatsingsdatum, omschrijving, informatie over de organisatie, locatie en titel van de vacature. Al deze informatie moet er verplicht in staan.

Tot slot waardeert Google extra informatie; zij vinden het belangrijk dat jouw vacature zich onderscheidt van de anderen. Denk daarom bijvoorbeeld aan het toevoegen van een salaris, het dienstverband en de vacature ID om nog beter zichtbaar te zijn voor werkzoekers! Uiteraard kijkt Google ook naar de SEO-opbouw van de vacatureteksten, dus blijf daar ook altijd op letten.

GERELATEERDE BERICHTEN

KENNIS
3 opvallende advertentietypes
In de vorige blog hebben we het uitgebreid over de eerste indruk van een advertentie…
KENNIS
4 tips om te starten met social media recruitment
Naast traditionele manieren van recruitment wordt ook social media tegenwoordig veel gebruikt om mensen te…
KENNIS
De voordelen van Google for Jobs
Ongeveer 70% van de werkzoekenden begint in Google. Tegenwoordig is het zo dat er, in…
KENNIS
Augmented Reality in de marketingwereld
Augmented Reality gebruiken is al een aantal jaren helemaal hip en happening in de marketingwereld.…
KENNIS
3 handige KPI’s om jouw contentstrategie mee te beoordelen
We nemen je deze weken mee in de wereld van contentmarketing. Wat wij hebben laten…
KENNIS
Storytelling in je contentstrategie: een must?
Vanuit onszelf hebben we automatisch de drang om ons persoonlijke verhaal te vertellen wanneer ons…
KENNIS
Starten met contentmarketing: het Contentmarketing Framework
In de vorige blog hebben we je verteld waarom er alle reden toe is om…
TIPS
Waarom beginnen met contentmarketing?
Contentmarketing is een van die dingen die vrij snel naar boven komt als je het…
KENNIS
Boost je webshop met automation tool Klavyio
Klavyio is een automation tool om gepersonaliseerde berichten te sturen naar de bezoekers van een…
TIPS
Makkelijk adverteren op Instagram: boost je post!
Merken promoten hun content al jaren op social media platforms. Met bijna drie biljoen social…
KENNIS
Wat is een ROAS?
Een ROAS betekent Return On Ad(vertisement) Spend. Het kan de effectiviteit van jouw campagne bepalen…
KENNIS
De betekenis en waarde van marketing automation
We geven het eerlijk toe, marketing automation klinkt wat abstract. Toch is het té belangrijk…
TIPS
Overtuigend zijn met online marketing
De zes overtuigingsprincipes van Robert Cialdini uit 1984 staan aan de basis van veel online…
KENNIS
De betekenis van co-creatie
Co-creatie: je lost een vraagstuk op, samen met jouw consumenten. Je laat hen meedenken aan…
TIPS
Employer branding: wacht er niet mee
Employer branding: medewerkers die uitstralen wat de missie van een bedrijf is. Het zijn de…
KENNIS
See, Think, Do, Care: kort en bondig hoe het zit
Het See, Think, Do, Care model brengt de klantreis in beeld. Dit model werkt als…
KENNIS
LinkedIn advertising: insights van onze performance marketeer Bob
Bob en Tim hebben je eerder al het een ander verteld over leadgeneratie. Bob vertelt…
TIPS
Wat is jouw “big ideaL?”
“The brands we most admire are built not just on big ideas, but on big…
KENNIS
De leadgeneratie strategie van onze performance marketeers
Bij Yellowhawk werken we vooral voor twee type klanten: e-commerce en leadgedreven. E-commerce draait vooral…
KENNIS
Keyword match types
Google Generic Search bestaat uit Keyword match types. Het is een hele mond vol, maar…
KENNIS
Always-on marketing: een constante flow van leads
Het principe In de wereld van campagnes wordt er constant geëxperimenteerd met verschillende manieren van…
KENNIS
Wat is Performance Max?
Machine learning als basis Performance Max, de nieuwste toevoeging aan Google Ads, laat ons kennismaken…
KENNIS
Tone of Voice: het begint bij de basis
De juiste Tone of Voice bepalen voor jouw bedrijf, dat is wat je wilt. Als…
KENNIS
Meer leads genereren: deze 6 dingen moet je weten
De droom van elke startende ondernemer is genoeg verkeer naar een webshop krijgen. Hoe mooi…
TIPS
De zin van reviews op jouw webshop #2
We hebben je al het een en ander verteld over reviews. Eigenlijk kun je er…
TIPS
De zin van reviews op jouw webshop #1
Reviews, wie leest ze niet. We vinden het fijn om een stukje bevestiging te krijgen,…
KENNIS
Online marketing investering met ons Spend-level model
Als Yellowhawk pakken we het net even anders aan. We spelen vanaf het begin in…
KENNIS
Een schaalbaar business model
Wat is een schaalbaar business model? Wanneer opdrachtgevers bij ons komen met een marketingvraagstuk kan…
KENNIS
Merken met een sterke groeiambitie
Waar we als Yellowhawk echt enthousiast van worden zijn opdrachtgevers met een sterke groeiambitie. Wanneer…
KENNIS
Is marketing een cruciaal onderdeel van jouw succes?
Elke organisatie kijkt weer anders naar marketing en wat het dient op te leveren. Een…
KENNIS
Organisaties die geloven in online
Bedrijven en organisaties die zien wat de online wereld voor mogelijkheden biedt: dat is voor…
KENNIS
Wat is performance marketing?
Als experts in performance marketing krijgen we geregeld de vraag: “Wat is de betekenis van…
1 / 9