Boost je webshop met automation tool Klavyio

KENNIS

Klavyio is een automation tool om gepersonaliseerde berichten te sturen naar de bezoekers van een webshop. Het houdt alle data op één plek, waardoor je je publiek overzichtelijk in kunt zien en makkelijk gepersonaliseerde berichten stuurt. Met behulp van de tool kun je er op een eenvoudige manier voor zorgen dat jouw klanten zich gezien en persoonlijk aangesproken voelen.

Bepaalde strategieën zijn makkelijk toe te passen met behulp van Klavyio. Denk bijvoorbeeld aan welkomst e-mail flows, e-commerce segmentatie, birthday campaigns en verlaten winkelwagentje e-mails. Op deze laatste zoomen we in!

Een bekend probleem: een websitebezoeker vult wel een winkelwagentje, maar rekent vervolgens niet af. Met behulp van de automation tool van Klavyio probeer je de klant te triggeren om toch de transactie te maken. Het programma stuurt gepersonaliseerde herinneringsmails (zie afbeelding) naar de desbetreffende persoon om dit te bereiken. Wanneer je als bedrijf een hoog start checkout percentage hebt maar de conversie uit blijft zou dit voor jou de uitkomst kunnen bieden.

De aanpak

In samenwerking met Qlikflow gebruiken wij deze tool voor verschillende klanten. Bij de start kijken we eerst samen naar de doelstellingen van het bedrijf. Waar wil je bij geholpen worden en hoe gaan we daar komen?

Als er inderdaad veel mensen zijn die niet afrekenen terwijl ze wel hun winkelmandje vullen starten we een pilot met persoonlijke mails. Eerst schetsen we een ideale flow chart en bepalen we welke boodschap je per e-mail wilt communiceren. Als dat afgestemd is, maken we een technische setup en schaffen we de licentie aan. Tussentijds houden onze experts het proces in de gaten en sturen ze bij waar dat nodig is.

Bijsturen

We A/B testen met e-mails om de allerhoogste click through rate te vinden. Daarnaast zetten we soms referral-code campagnes in (daarbij krijg je na het aanraden van een product een kortingscode). We bouwen aan verschillende tactieken voor het juiste resultaat, maar bovenal is creatie altijd leading! Zorg voor een goede e-mail. Ludiek, creatief – wees onderscheidend. De mail moet opvallend en catchy zijn!

Na de pilot zie je snel goede resultaten. Eerst moet het altijd een beetje op gang komen, maar daarna maakt het zeker een verschil. We zien de resultaten niet alleen terug in transacties, maar ook in extra engagement met de klant: deze voelt zich gezien door de personal touch.

GERELATEERDE BERICHTEN

KENNIS
3 opvallende advertentietypes
In de vorige blog hebben we het uitgebreid over de eerste indruk van een advertentie…
KENNIS
4 tips om te starten met social media recruitment
Naast traditionele manieren van recruitment wordt ook social media tegenwoordig veel gebruikt om mensen te…
KENNIS
De voordelen van Google for Jobs
Ongeveer 70% van de werkzoekenden begint in Google. Tegenwoordig is het zo dat er, in…
KENNIS
Augmented Reality in de marketingwereld
Augmented Reality gebruiken is al een aantal jaren helemaal hip en happening in de marketingwereld.…
KENNIS
3 handige KPI’s om jouw contentstrategie mee te beoordelen
We nemen je deze weken mee in de wereld van contentmarketing. Wat wij hebben laten…
KENNIS
Storytelling in je contentstrategie: een must?
Vanuit onszelf hebben we automatisch de drang om ons persoonlijke verhaal te vertellen wanneer ons…
KENNIS
Starten met contentmarketing: het Contentmarketing Framework
In de vorige blog hebben we je verteld waarom er alle reden toe is om…
KENNIS
Boost je webshop met automation tool Klavyio
Klavyio is een automation tool om gepersonaliseerde berichten te sturen naar de bezoekers van een…
KENNIS
Wat is een ROAS?
Een ROAS betekent Return On Ad(vertisement) Spend. Het kan de effectiviteit van jouw campagne bepalen…
KENNIS
De betekenis en waarde van marketing automation
We geven het eerlijk toe, marketing automation klinkt wat abstract. Toch is het té belangrijk…
KENNIS
De betekenis van co-creatie
Co-creatie: je lost een vraagstuk op, samen met jouw consumenten. Je laat hen meedenken aan…
KENNIS
See, Think, Do, Care: kort en bondig hoe het zit
Het See, Think, Do, Care model brengt de klantreis in beeld. Dit model werkt als…
KENNIS
LinkedIn advertising: insights van onze performance marketeer Bob
Bob en Tim hebben je eerder al het een ander verteld over leadgeneratie. Bob vertelt…
KENNIS
De leadgeneratie strategie van onze performance marketeers
Bij Yellowhawk werken we vooral voor twee type klanten: e-commerce en leadgedreven. E-commerce draait vooral…
KENNIS
Keyword match types
Google Generic Search bestaat uit Keyword match types. Het is een hele mond vol, maar…
KENNIS
Always-on marketing: een constante flow van leads
Het principe In de wereld van campagnes wordt er constant geëxperimenteerd met verschillende manieren van…
KENNIS
Wat is Performance Max?
Machine learning als basis Performance Max, de nieuwste toevoeging aan Google Ads, laat ons kennismaken…
KENNIS
Tone of Voice: het begint bij de basis
De juiste Tone of Voice bepalen voor jouw bedrijf, dat is wat je wilt. Als…
KENNIS
Meer leads genereren: deze 6 dingen moet je weten
De droom van elke startende ondernemer is genoeg verkeer naar een webshop krijgen. Hoe mooi…
KENNIS
Online marketing investering met ons Spend-level model
Als Yellowhawk pakken we het net even anders aan. We spelen vanaf het begin in…
KENNIS
Een schaalbaar business model
Wat is een schaalbaar business model? Wanneer opdrachtgevers bij ons komen met een marketingvraagstuk kan…
KENNIS
Merken met een sterke groeiambitie
Waar we als Yellowhawk echt enthousiast van worden zijn opdrachtgevers met een sterke groeiambitie. Wanneer…
KENNIS
Is marketing een cruciaal onderdeel van jouw succes?
Elke organisatie kijkt weer anders naar marketing en wat het dient op te leveren. Een…
KENNIS
Organisaties die geloven in online
Bedrijven en organisaties die zien wat de online wereld voor mogelijkheden biedt: dat is voor…
KENNIS
Wat is performance marketing?
Als experts in performance marketing krijgen we geregeld de vraag: “Wat is de betekenis van…
1 / 9