Augmented Reality in de marketingwereld

KENNIS

Augmented Reality gebruiken is al een aantal jaren helemaal hip en happening in de marketingwereld. De benodigdheden: een telefoon of tablet/pc met camera en jouw natuurlijke omgeving. Denk bijvoorbeeld aan de Pokémon Go trend: een virtuele Pokémon wordt zichtbaar in een fysieke realiteit. In de literatuur wordt de volgende definitie gegeven aan Augmented Reality:

“The superposition of virtual objects on the real environment of the user” (Faust et al., 2012)

Voorbeelden van Augmented Reality

In dit blog zullen we vooral bespreken hoe AR wordt ingezet voor branding en een ultieme klant-ervaring. Er zijn inmiddels al ontzettend veel voorbeelden te noemen! Zo kun je bij Pearl.nl online je bril passen met behulp van je camera. Een virtuele bril wordt zichtbaar op je gezicht en je kunt hem van verschillende kanten bekijken. Ook kun je in de “Douglas beauty mirror” in de app ontdekken welke kleur lipstick het beste bij jouw gezicht past.

Maar ook steeds meer restaurants gaan AR gebruiken. Restaurant Wahaca in de UK was de eerste met een AR menu. Met een QR code opende je de kaart – en daarmee ook een hele AR ervaring. De co-founder van Wahaca heet je persoonlijk welkom en vertelt meer over het menu. Ook kun je meer informatie krijgen over het gerecht, zoals foto’s van de gerechten, ingrediënten en allergenen.

Dit ziet er allemaal goed uit en werkt uiteraard mee aan een uitstekende customer experience. Een aantal dingen zijn echter wel belangrijk om rekening mee te houden wanneer je dit ook toe wilt passen op jouw eigen product.

Augmented Reality en onderzoek

Zo moet je zowel zorgen dat er sprake is van fysieke controle en een eigen omgeving in de tool. Dit betekent respectievelijk dat, bijvoorbeeld bij Pearle.nl, klanten hun gezicht moeten kunnen bewegen waarbij de bril mee beweegt en het product moeten kunnen passen in hun eigen omgeving. Als dit niet beide het geval is, heeft het volgens de wetenschap geen meerwaarde t.o.v. een traditionele webfoto van het product.

Concluderend

Augmented Reality is meer dan zomaar iets nieuws in de gaming wereld of voor entertainment. Het wordt een van de belangrijkste spelers in sales en marketing innovaties! Met behulp van AR kunnen toekomstgerichte bedrijven de customer experience upgraden, wat leidt tot meer sales!

GERELATEERDE BERICHTEN

KENNIS
3 opvallende advertentietypes
In de vorige blog hebben we het uitgebreid over de eerste indruk van een advertentie…
KENNIS
4 tips om te starten met social media recruitment
Naast traditionele manieren van recruitment wordt ook social media tegenwoordig veel gebruikt om mensen te…
KENNIS
De voordelen van Google for Jobs
Ongeveer 70% van de werkzoekenden begint in Google. Tegenwoordig is het zo dat er, in…
KENNIS
Augmented Reality in de marketingwereld
Augmented Reality gebruiken is al een aantal jaren helemaal hip en happening in de marketingwereld.…
KENNIS
3 handige KPI’s om jouw contentstrategie mee te beoordelen
We nemen je deze weken mee in de wereld van contentmarketing. Wat wij hebben laten…
KENNIS
Storytelling in je contentstrategie: een must?
Vanuit onszelf hebben we automatisch de drang om ons persoonlijke verhaal te vertellen wanneer ons…
KENNIS
Starten met contentmarketing: het Contentmarketing Framework
In de vorige blog hebben we je verteld waarom er alle reden toe is om…
KENNIS
Boost je webshop met automation tool Klavyio
Klavyio is een automation tool om gepersonaliseerde berichten te sturen naar de bezoekers van een…
KENNIS
Wat is een ROAS?
Een ROAS betekent Return On Ad(vertisement) Spend. Het kan de effectiviteit van jouw campagne bepalen…
KENNIS
De betekenis en waarde van marketing automation
We geven het eerlijk toe, marketing automation klinkt wat abstract. Toch is het té belangrijk…
KENNIS
De betekenis van co-creatie
Co-creatie: je lost een vraagstuk op, samen met jouw consumenten. Je laat hen meedenken aan…
KENNIS
See, Think, Do, Care: kort en bondig hoe het zit
Het See, Think, Do, Care model brengt de klantreis in beeld. Dit model werkt als…
KENNIS
LinkedIn advertising: insights van onze performance marketeer Bob
Bob en Tim hebben je eerder al het een ander verteld over leadgeneratie. Bob vertelt…
KENNIS
De leadgeneratie strategie van onze performance marketeers
Bij Yellowhawk werken we vooral voor twee type klanten: e-commerce en leadgedreven. E-commerce draait vooral…
KENNIS
Keyword match types
Google Generic Search bestaat uit Keyword match types. Het is een hele mond vol, maar…
KENNIS
Always-on marketing: een constante flow van leads
Het principe In de wereld van campagnes wordt er constant geëxperimenteerd met verschillende manieren van…
KENNIS
Wat is Performance Max?
Machine learning als basis Performance Max, de nieuwste toevoeging aan Google Ads, laat ons kennismaken…
KENNIS
Tone of Voice: het begint bij de basis
De juiste Tone of Voice bepalen voor jouw bedrijf, dat is wat je wilt. Als…
KENNIS
Meer leads genereren: deze 6 dingen moet je weten
De droom van elke startende ondernemer is genoeg verkeer naar een webshop krijgen. Hoe mooi…
KENNIS
Online marketing investering met ons Spend-level model
Als Yellowhawk pakken we het net even anders aan. We spelen vanaf het begin in…
KENNIS
Een schaalbaar business model
Wat is een schaalbaar business model? Wanneer opdrachtgevers bij ons komen met een marketingvraagstuk kan…
KENNIS
Merken met een sterke groeiambitie
Waar we als Yellowhawk echt enthousiast van worden zijn opdrachtgevers met een sterke groeiambitie. Wanneer…
KENNIS
Is marketing een cruciaal onderdeel van jouw succes?
Elke organisatie kijkt weer anders naar marketing en wat het dient op te leveren. Een…
KENNIS
Organisaties die geloven in online
Bedrijven en organisaties die zien wat de online wereld voor mogelijkheden biedt: dat is voor…
KENNIS
Wat is performance marketing?
Als experts in performance marketing krijgen we geregeld de vraag: “Wat is de betekenis van…
1 / 9