Always-on marketing: een constante flow van leads

KENNIS

Het principe

In de wereld van campagnes wordt er constant geëxperimenteerd met verschillende manieren van aanpak. Traditioneel worden campagnes meestal per periode opgesteld. Het wordt als het ware projectmatig gedaan: met een start en een einddoel. Zo kan de campagne seizoensgebonden zijn (moederdag, Valentijnsdag, kerst) of actiematig, zoals het tijdelijk promoten van een aanbieding, korting of andere boodschap.

Het is uiteraard niet verkeerd om hierop in te spelen – maar enkel hiermee zul je geen constante stroom van bezoekers, omzet of leads bereiken. Wanneer je met jouw webshop/platform wil sturen op zo’n constante stroom van leads of omzet, dan is een always-on campagne interessant.

Steeds meer merken zijn fan van een always-on (AO) campagne. Een AO campagne is een marketing fundament wat het gehele jaar live staat met een meetbare doelstelling.

Een nieuwe gedachte

Het is uiteraard geen garantie, maar met een always-on campagne is de kans op succes meestal wel groter. Je hebt namelijk het hele jaar de tijd om te testen en resultaat te verbeteren, tegen lagere kosten. Een always-on campagne kan een continue proces aan diverse kanalen, content en/of advertenties zijn, maar het kan ook real-time inspelen op situaties. Zo zijn er merken die inspelen op een bepaalde gebeurtenis die niet per se van tevoren te plannen was

Het feit dat Max moest racen wisten we allemaal. Dat hij won, kon Bol.com niet voorspellen. Hieronder zie je hoe zij op een originele manier hebben ingespeeld op deze situatie:

De traditionele gedachte dat we vooraf moeten bedenken wat de acties zijn van potentiële klanten komt vanuit het hele broadcast principe. Omdat men eerder nog niet zo snel en goed kon meten hoe iemand zich kan gaan gedragen, was het belangrijk om een zo goed mogelijke inschatting te maken.

Gek genoeg wordt deze tactiek nog erg vaak gebruikt, terwijl we inmiddels genoeg mogelijkheden hebben om op basis van data te meten en te analyseren. Er is ruimte voor data-gedreven opties: je anticipeert als het ware op de toekomst met behulp van data.

Experimenteren is het nieuwe innoveren

Always-on is eigenlijk voornamelijk testen, testen en nog eens testen. Je creëert en blijft creëren. Durf opvallende dingen te maken en kijk wat er gebeurt met jouw campagneresultaten. Wees niet bang om te experimenteren, dit is het nieuwe innoveren. Het is noodzakelijk om “fouten” te durven maken – op deze manier zie je wat werkt en kun je jouw content het meest relevant inzetten tegen het beste resultaat.

Met jouw KPI’s kun je meten wat werkt. Klikken bezoekers door binnen een website? Weten bezoekers het contactformulier te vinden? Klikken ze door bij het zien van een bepaalde advertentie? Kortom: weet waar je doelgroep is, wees daar en start met een continu traject om je eigen resultaat te verbeteren.

GERELATEERDE BERICHTEN

KENNIS
De betekenis van co-creatie
Co-creatie: je lost een vraagstuk op, samen met jouw consumenten. Je laat hen meedenken aan…
KENNIS
See, Think, Do, Care: kort en bondig hoe het zit
Het See, Think, Do, Care model brengt de klantreis in beeld. Dit model werkt als…
KENNIS
LinkedIn advertising: insights van onze performance marketeer Bob
Bob en Tim hebben je eerder al het een ander verteld over leadgeneratie. Bob vertelt…
KENNIS
De leadgeneratie strategie van onze performance marketeers
Bij Yellowhawk werken we vooral voor twee type klanten: e-commerce en leadgedreven. E-commerce draait vooral…
KENNIS
Keyword match types
Google Generic Search bestaat uit Keyword match types. Het is een hele mond vol, maar…
KENNIS
Always-on marketing: een constante flow van leads
Het principe In de wereld van campagnes wordt er constant geëxperimenteerd met verschillende manieren van…
KENNIS
Wat is Performance Max?
Machine learning als basis Performance Max, de nieuwste toevoeging aan Google Ads, laat ons kennismaken…
KENNIS
Tone of Voice: het begint bij de basis
De juiste Tone of Voice bepalen voor jouw bedrijf, dat is wat je wilt. Als…
KENNIS
Meer leads genereren: deze 6 dingen moet je weten
De droom van elke startende ondernemer is genoeg verkeer naar een webshop krijgen. Hoe mooi…
KENNIS
Online marketing investering met ons Spend-level model
Als Yellowhawk pakken we het net even anders aan. We spelen vanaf het begin in…
KENNIS
Een schaalbaar business model
Wat is een schaalbaar business model? Wanneer opdrachtgevers bij ons komen met een marketingvraagstuk kan…
KENNIS
Merken met een sterke groeiambitie
Waar we als Yellowhawk echt enthousiast van worden zijn opdrachtgevers met een sterke groeiambitie. Wanneer…
KENNIS
Is marketing een cruciaal onderdeel van jouw succes?
Elke organisatie kijkt weer anders naar marketing en wat het dient op te leveren. Een…
KENNIS
Organisaties die geloven in online
Bedrijven en organisaties die zien wat de online wereld voor mogelijkheden biedt: dat is voor…
KENNIS
Wat is performance marketing?
Als experts in performance marketing krijgen we geregeld de vraag: “Wat is de betekenis van…
1 / 9