Adverteren op Snapchat

MEDIA

Het populaire platform Snapchat

“Aantal dagelijkse Snapchat-gebruikers stijgt naar 293 miljoen”, zo luidt een koptitel van nu.nl. Al deze mensen versturen dagelijks snapchats naar elkaar: foto’s en video’s, zichtbaar in een zelf gekozen tijdsbestek. Het platform is vooral populair onder een wat jongere doelgroep, omdat het laagdrempelig, makkelijk en persoonlijk is. 85% van de Snapchat-gebruikers is dan ook tussen de 13 en 34 jaar!

Sinds 2017 kan er ook geadverteerd worden op Snapchat. Wanneer jouw doelgroep gebruik maakt van snapchat, is dit goed nieuws voor de organisatie. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat gebruikers een hogere aankoopintentie hadden na het zien van een advertentie op Snapchat. Daarnaast groeit het aantal gebruikers nog steeds en zijn er specifieke targeting mogelijkheden! 

Genoeg redenen om de advertentiemogelijkheden eens door te nemen. We zetten deze op een rij! 

Snap Ads

Snap Ads zijn verticale afbeeldingen of video’s die tevoorschijn komen zodra een voorgaande snap is afgelopen. Vaak zit er een swipe-up bij, waardoor er sprake is van een Call To Action naar jouw website. Op deze manier is er ten eerste sprake van awareness wat betreft de website/het merk, en daarnaast faciliteert het verkeer naar een website. Gebruikers komen namelijk direct met jouw merk in contact en kunnen gelijk actie ondernemen. De Snap Ads staan tussen de stories van vrienden van de gebruiker.

Story Ads

Deze advertentiemogelijkheid zorgt ervoor dat jouw advertentie tussen de Discovery Feed staat. Deze feed bestaat uit populaire content op snapchat, die gepersonaliseerd wordt voor de gebruiker.

Collection Ads

Een belangrijk onderdeel van Story Ads is Collection Ads. Deze vorm van adverteren zorgt ervoor dat er een catalogus aan producten te zien is vanuit één advertentie. Story Ads/Collection Ads zijn goede manieren om de boodschap van je bedrijf over te brengen op je doelgroep. Snapchat biedt op deze manier een sterke vorm van branding voor je merk. 

Sponsored Lenses / AR lens

Met behulp van Augmented Reality (AR) kan een Snapchat-gebruiker een effect op zichzelf plaatsen. Jouw organisatie kan hier slim gebruik van maken door zelf een lens te uploaden. Het kunnen bijvoorbeeld interactieve animaties zijn die reageren op een gezicht. Natuurlijk zorgt dit ten eerste gewoon voor fun, maar het laat ook een stukje herkenbaarheid/zichtbaarheid zien van het bedrijf/product. 

Sponsored Geofilters

Deze optie maakt het mogelijk om een filter te realiseren op basis van de locatie van jouw doelgroep. Bij evenementen wordt dit bijvoorbeeld vaak gedaan!

Commercial 

Dit bestaat uit een korte video die voorbij komt om het aantal snaps. Het duurt niet langer dan zes seconden en is gekocht door een organisatie. Je maakt als bedrijf een verhaal – deze kun je bijvoorbeeld ook laten maken door een influencer of bekende persoon.

En er is meer..

Naast al deze opties zijn er nog drie tools die ondersteunend zijn bij Snapchat advertising. Het is namelijk belangrijk dat, zodra je hebt geïnvesteerd in je advertentie, je deze goed kunt gebruiken en resultaten ook goed in kunt zien. 

De eerste tool is Snap Pixel. Het verzamelt informatie over alle acties die op een website ondernomen worden dankzij de advertenties. Via een dashboard zijn resultaten te bekijken, zoals het aantal mensen dat bereikt is en hoeveel procent jouw advertentie heeft bekeken. Ook is het mogelijk om degenen die de website al eens hebben gezien opnieuw te betrekken bij relevante advertenties. 

Met de Snapchat Ad Manager is het mogelijk om zelf advertenties te kopen en te beheren. Hierin is een overzicht van rapportages en analyses te vinden over jouw advertenties. Binnen Snapchat kun je kiezen uit drie advertentiedoelen: Merkbekendheid, overweging of conversies. 

Snap publisher helpt je om je advertentie te creëren. Je kunt je eigen afbeeldingen en logo’s gebruiken en deze uploaden in de publisher. De advertentie die gemaakt wordt kan vervolgens gepubliceerd worden in de Snapchat Ad Manager. In deze tool kan er bijvoorbeeld nog een swipe-up aan worden toegevoegd! 

Al met al is Snapchat een effectief en populair platform om te gebruiken. Doe je vooronderzoek, zorg ervoor dat je zeker weet dat jouw doelgroep te bereiken is. Geen idee waar te beginnen of geen tijd? Wij zijn als Yellowhawk gespecialiseerd in Snapchat Advertising en helpen je graag met adverteren!

GERELATEERDE BERICHTEN

MEDIA
Adverteren op TikTok: hoe, wat en waarom?
Het platform TikTok is razendsnel populair geworden in de afgelopen jaren. Er wordt massaal gescrolled…
MEDIA
Adverteren op Snapchat
Het populaire platform Snapchat “Aantal dagelijkse Snapchat-gebruikers stijgt naar 293 miljoen”, zo luidt een koptitel…
MEDIA
Black Friday tips en tricks voor je webshop
Sinds een aantal jaar is de Black Friday-trend ook overgewaaid naar Nederland. Deze dag is…
1 / 9